24
• Electricitate și energie cu emisii reduse de carbon, cu folosirea la scară a resurselor regenerabile
de energie, căutarea unor poziții în hidrogen și dezvoltarea unui portofoliu de clienți pentru gaze
care să completeze aceste energii cu emisii reduse de carbon.
Dinamica privind modificările și cerințele legislative, în special cele care vizează aspectele legate de
climă, precum și obiectivul- Grupului ROMGAZ de a se alina la țintele asumate la nivel european,
reclamă actualizarea Strategiei Grupului ROMGAZ existente. Astfel că pe parcursul anului 2024,
Societatea a demarat un proiect de elaborare a unei strategii de decarbonare care să țină cont de
cerințele Acordului de la Paris. Subsecvent, strategia S.N.G.N ROMGAZ S.A. 2021-2030 , va fi și ea
revizuită pentru a se alinia noilor cerințe și pentru a seta ținte măsurabile, pe termen mediu și lung,
în conformitate cu așteptările pieței, dar nu a fost stabilit încă un termen limită pentru acest proces.
1.3.2 SBM-2: Interesele și punctele de vedere ale părților interesate
Părțile interesate sunt definite ca entități sau persoane care pot influența sau pot fi influențate de
activitatea companiei, unele dintre acestea putând face parte din ambele categorii. Grupul ROMGAZ
a identificat părțile interesate relevante pentru toate operațiunile sale, după cum urmează:
• Angajați. Aceștia sunt implicați o dată pe an în procesul de consultare internă pentru colectarea
feedbackului și integrarea acestuia în strategia și modelul de afaceri al Grupului ROMGAZ. În plus,
aceștia au la dispoziție următoarele platforme și resurse dedicate pentru a trimite orice fel de
sugestii sau sesizări pe tot parcursul anului:
o Canalul de raportare, accesibil avertizorilor de interes public, disponibil în limba română
și engleză pe site-ul www.romgaz.ro, secțiunea Durabilitate, Domeniul Etică și Integritate,
Avertizor de interes public, la linkul www.romgaz.ro/form/avertizor-de-interes-public;
o Canalul intern de raportare accesibil avertizorilor de interes public/avertizorilor de
integritate interni, disponibil în limba română pe intranet Infoweb: Secțiunea Informații,
Domeniul Etică și Conduită în Afaceri Avertizor de interes public | ROMGAZ;
o Prin poștă, la adresa S.N.G.N. Romgaz S.A., Piața C.I. Motaș nr. 4, CP 551130, Județul
Sibiu, România, cu mențiunea “Confidențial - În atenția Consilierului de Etică ROMGAZ”;
o Prin poșta electronică, la adresa de e-mail dedicată Consilierului de Etică:
consilierdeetica@romgaz.ro;
o Prin intermediul Registraturii, în plic închis, cu mențiunea „Confidențial - Raportare în
atenția Consilierului de Etică”;
o Depunere personală a raportării la Consilierul de Etică.
• Furnizori de produse și servicii (contractori). Colaborarea cu furnizorii este guvernată/susținută
prin contracte comerciale. Din luna ianuarie 2025, este disponibil Codul de Conduită pentru
Furnizori care stabilește standardele etice și cerințele de durabilitate. Grupul ROMGAZ menține
un dialog activ cu furnizorii prin canale de comunicare: site web, e-mail, chestionare, telefonic,
adrese oficiale, etc. în scopul îmbunătățirii produselor și serviciilor furnizate.
• Acționari/ Investitori instituționali/ analiști. Informarea acționarilor are loc prin întâlniri anuale,
rapoarte periodice și alte evenimente precum mese rotunde și conferințe organizate de Consiliul
de Administrație. Biroul de Relații cu Investitorii este punctul de contact cu aceștia. Informațiile
de durabilitate fac parte din aceste informări periodice.
•
Comunități (organizații non-profit, membri ai comunității, primării, instituții educaționale,
spitale etc.).
Grupul
ROMGAZ susține comunitățile locale prin inițiative de responsabilitate
socială care includ parteneriate cu organizații non-profit, instituții educaționale precum
universități și licee, și membri ai comunității. Acțiunile vizează dezvoltarea educației și
sprijinirea grupurilor vulnerabile prin donații și programe de conștientizare. Ca parte a
procedurilor de evaluare de impact asupra mediului, conform cerințelor legislative, Grupul
ROMGAZ menține legătura cu comunitățile afectate atunci când acest lucru este solicitat de către
autoritățile competente. Membrii comunității au la dispoziție mai multe canale de comunicare
cu Grupul ROMGAZ în funcție de natura comunicării pe care doresc să o inițieze. Datele de contact
sunt disponibile pe pagina web, https://www.romgaz.ro/, în secțiunea Contact.
• Finanțatori/Bănci.
Relația cu băncile este una punctuală și direcționată către susținerea
inițiativelor strategice ale Societății, asigurând un nivel adecvat de transparență și colaborare.
Criteriile de finanțare, inclusiv cele de ESG sunt luate în calcul de Societate în definirea direcțiilor
strategice iar Societatea răspunde solicitărilor de date de durabilitate venite din partea acestora.
• Clienți. În conformitate cu reglementările specifice, inclusiv cu Ordinul nr. 173/2020 emis de
ANRE, Grupul ROMGAZ colaborează direct cu consumatorii finali și cu operatorii de distribuție de