Mergi la conţinutul principal

Ați ajuns la ROMGAZ FUI deoarece contractul de furnizare anterior nu mai era valabil. Puteți întreba furnizorul dvs. anterior care este motivul de încetare a vechiului contract. De obicei, contractele încetează fie prin expirare valabilitate, fie prin reziliere pe motiv de neplată. Iată câteva informații utile despre FUI ROMGAZ:

  • la încetarea contractului de furnizare anterior, pentru a nu se opri alimentarea cu gaze, ați fost transferat automat de către distribuitor în furnizare de ultimă instanță, la ROMGAZ, în baza Ordinului ANRE nr.173/2020; în Anexa nr.2 a acestui ordin, este publicat contractul-cadru de furnizare gaze în regim de ultimă instanță;

  • după preluarea în portofoliul ROMGAZ de Furnizare gaze în regim de Ultimă Instanță vi s-a transmis prin poștă, la adresa locului de consum, o scrisoare, care include informațiile necesare pentru colaborarea noastră;

  • acest tip de furnizare este temporar (12 luni), fără a fi obligatorie semnarea unui contract; un contract-cadru tipizat se poate semna de către părți, dacă este necesar;

  • în perioada temporară de FUI (12 luni), trebuie să încheiați un contract de furnizare gaze cu un furnizor concurențial; pentru a compara ofertele-tip de furnizare gaze naturale disponibile, consultați site-ul ANRE, aici: Comparator Oferte Gaze 

  • până la intrarea în vigoare a unui contract în piața concurențială, trebuie să achitați facturile emise de FUI, care vă asigură consumul de gaze naturale în această perioadă dificilă;

  • puteți renunța oricând la furnizarea în regim de ultimă instanță, prin trimiterea unei  solicitări la adresa de e-mail fui@romgaz.ro; vă vor fi facturate doar cantitățile consumate de dvs. până la momentul încetării colaborării.

Conform Ordinului ANRE nr. 173/2020, nu este necesară încheierea unui contract FUI pentru clienţii finali cu un consum anual mai mic sau egal cu 28.000 MWh, furnizarea se face cu respectarea contractului-cadru de furnizare a gazelor naturale în regim de UI, prevăzut în Anexa nr. 2 din Ordinul ANRE nr. 173/2020.

Extras din Ordinul nr. 173 din 30 septembrie 2020 pentru aprobarea Regulamentului privind furnizarea de ultimă instanţă a gazelor naturale: 

  1. Art. 25
    (1)Furnizarea gazelor naturale în regim de UI este asigurată de către FUI clienţilor preluaţi în baza şi cu respectarea contractului-cadru de furnizare a gazelor naturale în regim de UI, prevăzut în anexa nr. 2 (din Ordinul ANRE nr. 173/2020)
  2. Art. 26
    Desfăşurarea activităţii de furnizare a gazelor naturale în regim de UI pentru clienţii preluaţi automat se face cu respectarea contractului-cadru de furnizare a gazelor naturale în regim de UI, astfel:
    a) fără a fi necesară existenţa unui contract încheiat cu FUI, pentru clienţii finali cu un consum anual mai mic sau egal cu 28.000 MWh;
    b) în baza unui contract de furnizare încheiat cu FUI, pentru clienţii finali cu un consum anual mai mare de 28.000 MWh. În perioada cuprinsă între data preluării clientului final de către FUI şi data încheierii contractului de furnizare între clientul final preluat şi FUI se admite prestarea de către FUI a activităţii de furnizare a gazelor naturale în regim de UI pentru locurile de consum ale clientului final preluat fără existenţa unui contract încheiat cu acesta, cu respectarea contractului-cadru pentru furnizarea gazelor naturale în regim de UI.
  3. Art. 27
    Desfăşurarea activităţii de furnizare a gazelor naturale în regim de UI pentru clienţii finali care solicită preluarea de către FUI se face în baza unui contract de furnizare, pe care clienţii finali au obligaţia să îl încheie cu FUI, cu respectarea contractului-cadru de furnizare a gazelor naturale în regim de UI.

 

🔥 FUI: Furnizare în Regim de ultimă instanță gaze naturale

✉️ Email: fui@romgaz.ro

📞 Telefon: 0374 402 540 sau 0374 402 541 (Luni-Vineri 08:00 – 16:00)

 Fax: 0269846901

  • Căutați ultima factură de consum gaze pe care o aveți (preferabil ultima emisă) și faceți o poză a contorului (să fie vizibile indexul și seria contorului);

  • Contactați furnizorul la care aveți restanțe, prezentați documentele de mai sus și achitați integral consumul de gaze datorat;

  • Dacă dvs. (sau o altă persoană neautorizată) ați rupt sigiliul contorului și ați repornit gazele: solicitați distribuitorului calcularea și încasarea consumului fraudulos de gaze (reconectarea poate fi întârziată dacă distribuitorul constată că indexul actual diferă de index-ul din ultima factură, sau dacă revizia tehnică a instalației nu mai este valabilă);

  • Dacă doriți să semnați un nou contract cu același furnizor de gaze pe care l-ați avut în trecut: consultați informațiile despre oferta: preț, data de intrare în vigoare, perioada contractuală și solicitați furnizorului ales semnarea unui nou contract de furnizare gaze;

  • Totodată, puteți solicita la același furnizor achitarea serviciului de reluare alimentare cu gaze (reconectarea prin furnizorul la care semnați un contract nou, cu livrare pe termen lung, este cea mai rapidă cale de reluare a alimentării cu gaze);

  • Dacă furnizorul ales de dvs. refuză să încheie sau amână încheierea unui nou contract, solicitați în scris un răspuns din partea furnizorului respectiv, privind motivele refuzului sau amânării;

  • După semnarea noului contract cu furnizorul ales, acesta ne va informa de la ce dată intră în vigoare (poate diferi de data ofertei sau a semnării efective a contractului).

Dacă sunteți sigur că nu doriți un contract nou de gaze în piața concurențială și că preferați regimul strict reglementat al furnizării de ultimă instanță (inclusiv termenul de plată de 15 zile și prețul variabil lunar), procedura de reluare a alimentării prin intermediul FUI ROMGAZ are următoarele etape obligatorii:

Pasul 1: Trimiteți următoarele documente într-un singur e-mail la adresa fui@romgaz.ro
  • Poză/copie/document prin care dovediți că ați achitat integral sumele restante (vechiul furnizor trebuie să ne confirme că nu mai aveți datorii, iar termenul maxim posibil pentru confirmare este de 3 zile);

  • Dacă utilizatorul actual al instalației de gaze este persoana fizică - copie a cărții de identitate a dvs. sau a persoanei care vă reprezintă legal (în acest caz atașați și împuternicirea);

  • Dacă utilizatorul actual al instalației de gaze este persoana juridică - copie a certificatului de înregistrare fiscală și Copie a actului de identitate al reprezentantului legal al societății;

  • Dacă aveți contor de gaze montat la locație - cerere pentru reluarea alimentării cu gaze (formular disponibil aici) -;

  • Dacă trebuie montat un contor la locație - cerere montare contor (formular disponibil aici) -;

  • Poza contorului făcută în ziua solicitării, cu indexul și seria dispozitivului;

  • Dacă întreruperea alimentării cu gaze a avut loc în urmă cu mai mult de 6 luni sau dacă dvs. (sau o altă persoană neautorizată) ați rupt sigiliul contorului și ați repornit gazele: este obligatorie dovada recentă a refacerii reviziei tehnice a instalaţiei de utilizare gaze, iar după efectuarea reviziei, trebuie să cereți firmei de instalații să închidă gazul până la reconectarea executată de personalul autorizat al distribuitorului și va trebui să achitați gazele consumate fraudulos în perioada de sistare a gazelor);

  • Număr de telefon și adresă de e-mail de contact (dacă optați pentru trimiterea corespondenței prin poștă/curier, durata procesului poate fi mai mare);

 

Pasul 2: documentele transmise de dvs. vor fi analizate și validate după cum urmează:
  • Furnizorul anterior la care ați avut restanțe trebuie să ne confirme că nu mai aveți datorii, iar termenul maxim posibil pentru confirmare este de 3 zile;

  • Operatorul de distribuție trebuie să ne confirme că este valabilă ultima verificare/revizie tehnică periodică și că nu ați înregistrat un eventual consum prin re-pornirea neautorizată a gazelor;

  • Dacă dvs. (sau o altă persoană neautorizată) ați rupt sigiliul contorului și ați repornit gazele: solicitați distribuitorului calcularea și încasarea consumului fraudulos de gaze (reconectarea poate fi întârziată dacă distribuitorul constată că indexul actual diferă de index-ul din ultima factură, sau dacă revizia tehnică a instalației nu mai este valabilă);

 

Pasul 3: achitarea și realizarea serviciului de reluare alimentare cu gaze de către operatorul de distribuție
  • După îndeplinirea pașilor 1 și 2, veți primi prin e-mail factura pentru serviciul de reluare alimentare gaze (obligatorie pentru deplasarea distribuitorului la adresa dvs.); achitați factura în aceeași zi și trimiteți dovada plății prin e-mail la fui@romgaz.ro;
  • Dacă toate condițiile de mai sus sunt îndeplinite, ROMGAZ va solicita distribuitorului să se deplaseze la locație pentru reluarea alimentarii cu gaze (termenul pentru deplasarea echipei în teren este de 24 de ore, iar în cazul remontării contorului, termenul este de 5 zile lucrătoare);
  • În cazul în care contorul de gaze este în interiorul proprietății: distribuitorul vă va contacta telefonic pentru a stabili intervalul orar când se poate interveni la instalația de gaze;
  • Este obligatoriu ca la momentul reluării alimentării cu gaze, să încheiați un proces verbal cu reprezentantul distribuitorului, iar acesta trebuie să includă indexul din momentul reconectării instalației la rețea, index care se va regăsi și în următoarea factură emisă de FUI ROMGAZ;
  • După ce a fost reluată alimentarea cu gaze, distribuitorul anunță ROMGAZ, iar ROMGAZ vă va confirma serviciul de reluare prin e-mail;

Prețul final facturat de către ROMGAZ FUI se stabilește lunar, după încheierea lunii de consum, conform art.35 din Ordinul ANRE nr.173/2020. Prețul este plafonat pe perioada valabilității OUG nr.27/2022 și include următoarele componente:

  • prețul de achiziție al gazelor naturale;

  • tarifele reglementate pentru servicii de distribuție, transport și furnizare gaze naturale;

  • taxe și contribuții (TVA, acciză – după caz).

Factura ROMGAZ nu are deocamdată cod de bare și se poate achita cel mai ușor prin transfer bancar, în oricare din conturile bancare menționate pe factură (folosind aplicația băncii unde aveți contul sau mergând la ghișeele băncilor acceptante).

Clienții FUI au obligația de a achita factura de consum în termen de 15 zile de la data emiterii acesteia. Dacă nu efectuați plata în termen de maximum 5 zile de la scadență, se va emite automat un preaviz de întrerupere și se va stabili termenul de la care se va sista alimentarea cu gaze. Reluarea alimentării se va face numai după achitarea tuturor sumelor restante (inclusiv penalități) și a tarifelor aferente serviciilor de întrerupere și de reluare a alimentării cu gaze naturale.

Indexul autocitit trebuie trimis în perioada calendaristică alocată, printr-un e-mail, la adresa fui@romgaz.ro, menționând codul locului de consum (CLC) și indexul autocitit. Autocitirea nu se efectuează în prima lună după preluarea în FUI. Începând cu cea de-a doua lună, informațiile necesare (CLC, perioadă alocată transmitere index) pentru autocitire se regăsesc pe factura lunară de consum.

În cazul în care nu știți să citiți contorul de gaze – există mai multe tipuri, unele dispun și de un convertor electronic – vă rugăm să ne contactați pentru îndrumări.

Menționăm că în luna în care distribuitorul vă citește contorul, facturarea se va face în baza acestei măsurări, aceasta fiind prioritară legal.

Nume, prenume: Precup Iulia
Funcția: Funcționar superior reclamații și sesizări
Adresa: S.N.G.N. Romgaz S.A., Punct de lucru Tg. Mureș, Str. Plutelor, nr. 2, cod postal 540314
Zi și interval orar: Luni – Vineri orele 12:00 – 15:30.

Telefonic la numerele: 0374402541, 0374402540
E-mail: fui@romgaz.ro
Adresa poștală: S.N.G.N. Romgaz S.A., Punct de lucru Tg. Mureș, Str. Plutelor, nr. 2, cod postal 540314.
Formularul de înregistrare a plângerii pentru consumatorii finali de energie electrică/gaze naturale poate fi descarcat  aici.